غول‌های سخت‌افزار در تاریخ رایانه – بخش سوم
سه شنبه شانزدهم دی ۱۳۹۳ ساعت 12:7 | نوشته ‌شده به دست محسن | ( )

رایانه‌‌های شخصی و لپ‌تاپ‌ها تاریخ پرفراز و نشیبی را طی کرده‌اند تا به نقطه کنونی رسیده‌اند. شرکت‌های تولیدکننده سخت‌افزار بخش مهمی از این تاریخ چند ده ساله را تشکیل می‌دهند. می‌خواهیم طی این گزارش، چند برگ از این تاریخ را با هم ورق بزنیم.

*    *    *


صنعت رایانه‌‌های شخصی یک بازار مبتنی بر سخت‌افزار است و سرعت پیشرفت فناوری هم‌گام با گسترش حجم تولید در این بازار منجر به این شد تا ریسک آن به حداقل برسد. این صنعت با کمک پارامترهای طراحی و استانداردسازی به چیزی که الآن با آن مواجه هستیم، تبدبل شد. گستره این حوزه موجب شد تا آن‌چه در ابتدا فعالیتی تفننی برای علاقه‌مندان به فناوری بود، کم‌کم مجهز به استانداردهایی متقن و مدون شود تا جایی که تولید انبوه قطعات رایانه‌ها ممکن شد.

تشابه در جنبه‌های طراحی و تولید که صنعت رایانه‌های شخصی زاییده آن‌ها است، امروز نیز زمینه پیشرفت رایانه‌ها را فراهم می‌کند. تغییرات جزئی و تقلید از یک طراحی موفق از ویژگی‌های تصمیم‌گیری‌های کم ریسک هستند، در حالی که ایجاد یک تغییر اساسی در فلسفه طراحی، دربردارنده ریسک مالی است، چراکه هر تحقیق و توسعه‌ای باید منجر به شهرت برند و افزایش فروش بشود.

با این حال، تغییرات بنیادی در فلسفه طراحی می‌تواند منجر به تولد یک «نماد» طراحی نیز بشود.

چه چیز یک محصول را «نمادین» می‌کند؟ طراحی، کاربرد، ظاهر و نوآوری می‌تواند شما را تا نیمه راه ببرد، ولی این محصولات در عالم واقعیت چگونه خود را از رقبا متمایز می‌کنند؟ چطور می‌شود که رقبا به شکل گسترده‌ا‌‌ی از این محصولات کپی‌برداری می‌کنند؟ و چه می‌شود که تاریخ، این محصولات «نمادین» را در خاطر خود ثبت می‌کند؟

*    *    *


بخش اول از سه‌گانه «غول‌های سخت‌افزار در تاریخ رایانه» (از این‌جا بخوانید) به موضوعات رایانه‌های شخصی و لپ‌تاپ‌ها، و پردازنده‌های مرکزی اختصاص داشت.

بخش دوم (از این‌جا بخوانید) به مباحثی همچون کارت‌های گرافیک، پردازنده‌های گرافیکی و همین‌طور مادربردها پرداخت.

غول‌های سخت‌افزار در تاریخ رایانه – بخش دوم
سه شنبه شانزدهم دی ۱۳۹۳ ساعت 12:6 | نوشته ‌شده به دست محسن | ( )

رایانه‌‌های شخصی و لپ‌تاپ‌ها تاریخ پرفراز و نشیبی را طی کرده‌اند تا به نقطه کنونی رسیده‌اند. شرکت‌های تولیدکننده سخت‌افزار بخش مهمی از این تاریخ چند ده ساله را تشکیل می‌دهند. می‌خواهیم طی این چند هفته و در قالب یک سه‌گانه، چند برگ از این تاریخ را با هم ورق بزنیم.

*    *    *


صنعت رایانه‌‌های شخصی یک بازار مبتنی بر سخت‌افزار است و سرعت پیشرفت فناوری هم‌گام با گسترش حجم تولید در این بازار منجر به این شد تا ریسک آن به حداقل برسد. این صنعت با کمک پارامترهای طراحی و استانداردسازی به چیزی که الآن با آن مواجه هستیم، تبدبل شد. گستره این حوزه موجب شد تا آن‌چه در ابتدا فعالیتی تفننی برای علاقه‌مندان به فناوری بود، کم‌کم مجهز به استانداردهایی متقن و مدون شود تا جایی که تولید انبوه قطعات رایانه‌ها ممکن شد.

تشابه در جنبه‌های طراحی و تولید که صنعت رایانه‌های شخصی زاییده آن‌ها است، امروز نیز زمینه پیشرفت رایانه‌ها را فراهم می‌کند. تغییرات جزئی و تقلید از یک طراحی موفق از ویژگی‌های تصمیم‌گیری‌های کم ریسک هستند، در حالی که ایجاد یک تغییر اساسی در فلسفه طراحی، دربردارنده ریسک مالی است، چراکه هر تحقیق و توسعه‌ای باید منجر به شهرت برند و افزایش فروش بشود.

با این حال، تغییرات بنیادی در فلسفه طراحی می‌تواند منجر به تولد یک «نماد» طراحی نیز بشود.

چه چیز یک محصول را «نمادین» می‌کند؟ طراحی، کاربرد، ظاهر و نوآوری می‌تواند شما را تا نیمه راه ببرد، ولی این محصولات در عالم واقعیت چگونه خود را از رقبا متمایز می‌کنند؟ چطور می‌شود که رقبا به شکل گسترده‌ا‌‌ی از این محصولات کپی‌برداری می‌کنند؟ و چه می‌شود که تاریخ، این محصولات «نمادین» را در خاطر خود ثبت می‌کند؟

*    *    *


بخش اول از سه‌گانه «غول‌های سخت‌افزار در تاریخ رایانه» به موضوعات رایانه‌های شخصی و لپ‌تاپ‌ها، و پردازنده‌های مرکزی اختصاص داشت.

چگونگی تغییر مقیاس اندازه گیری در Word
سه شنبه شانزدهم دی ۱۳۹۳ ساعت 11:17 | نوشته ‌شده به دست محسن | ( )
سایز خط کش برنامه word به طور طبیعی به صورت اینچ تنظیم شده است  که کاربران می توانند آن را به راحتی از اینچ به سانتی متر تغییر دهند و در اجرای تنظیمات و طراحی خود دقیق تر عمل کنند، فقط کافیست دستورات زیر را اجرا نمایید.

 
دیگر موارد